piątek, 26 kwietnia 2013

CIASTO "MUFFINOWE" Z TRUSKAWKAMI

To ciasto, to tak naprawdę podstawowy przepis na muffiny. A ja dziś postanowiłam zrobić ciasto. Jest smaczne, lekkie, świeże, wilgotne i długo utrzymuje świeżość. Najszybsze ciasto z owocami jakie znam, nie trzeba nawet używać miksera. Przepis na tortownicę lub blachę kwadratową.
Sezon na truskawki jeszcze przed nami, a ja chcę trochę wyprzedzić i wyjść przed szereg. Truskawek użyłam mrożonych, pachniało nieziemsko. Oczywiście możecie użyć owoców jakie lubicie i na jakie macie ochotę.


Potrzebujemy:

2 szklanki mąki
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
1 szklanka kefiru
3 jajka
cukier waniliowy
1/2 szklanki oleju (u mnie z pestek słonecznika)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
truskawki (ilość wg upodobań)

Kruszonka:
 1 łyżka miękkiego masła
3-4 łyżki mąki
3-4 łyżki cukru
trochę cukru waniliowego







W jednej misce mieszamy suche składniki, a w drugiej wszystkie mokre składniki. Następnie mieszamy zawartość obu misek, tak aby dobrze się ze sobą połączyły. Ciasto wlewamy do wyłożonej papierem blaszki. Do miski wsypujemy wszystkie składniki na kruszonkę i tworzymy drobne kuleczki. Na wierzchu układamy owoce i posypujemy kruszonką. 
Pieczemy przez około 40 minut w temperaturze 180 stopni. Po wystygnięciu ciasto można lekko obsypać cukrem pudrem.



Smacznego!




1 komentarz: