wtorek, 9 kwietnia 2013

KURCZAK NA PUSZCE PIWA

Jest częstym gościem na moim stole. Lubię potrawy, które "same się robią", a ja wtedy mam czas dla siebie. Kurczak jest naprawdę smaczny, bardzo soczysty. Ważne tylko, by go podlewać sosem, który się wytwarza podczas pieczenia. Do marynaty można użyć po prostu przyprawy do kurczaka, ja wolę suszone zioła. To, co zapraszam do kuchni :)



Potrzebujemy:

cały kurczak
puszka piwa
cebula

Na marynatę:

5 ząbków czosnku
25 ml octu winnego
50 ml oliwy z oliwek
papryka w proszku, łagodna i ostra
zioła prowansalskie
kilka łyżek piwa






Kurczaka dobrze myjemy. Puszkę otwieramy, jak konserwę, czyli górne wieczko. Wszystkie składniki na marynatę mieszamy ze sobą i dokładnie nacieramy kurczaka. Odstawiamy na 1 godzinę. W puszce zostawiamy połowę piwa, resztą będziemy podlewać kurczaka w trakcie pieczenia. Do puszki dodajemy pokrojoną w cząstki cebulę i na puszkę nadziewamy kurczaka. Pieczemy  przez około 1- 1,5 (w zależności od wielkości kurczaka) w 180 stopniach. Co jakiś czas podlewamy piwem. Mój się trochę przypiekł, ale to był celowy zamysł, bo taki smakuje mi najbardziej. 


Smacznego!


1 komentarz:

  1. cudowny! pamiętam jak mama kiedyś takiego robiła - mega soczysty i aromatyczny!

    OdpowiedzUsuń