niedziela, 11 grudnia 2011

PENNE Z INDYKIEM, FETĄ I SZPINAKIEM

Najlepsza kuchnia, to kuchnia "nijaka", nie pasująca i nie wpisująca się w żadne ramy i kategorie. Najprzyjemniejsze jest tworzenie, moje nie ogranicza się do przeczytanego przepisu i wiernego odtworzenia. Choć z drugiej strony lubię mieć wszystko poukładane, ale szalone i nieprzewidywalne.. Przeciwieństwa stosuję wiem- ale taka jestem i taka jest moja kuchnia. Z opublikowaniem tego przepisu miałam problem, bo wszystkie składniki dawałam na oko, ale mam nadzieje, że sobie poradzicie. Przepis z dedykacją dla tych, którzy nie przepadają za szpinakiem! Hej, nie wiecie co tracicie ;) 


Potrzebujemy:
makaron penne
filet z indyka
250g sera feta 
opakowanie mrożonego szpinaku w liściach
2 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki musztardy dijon
2 ząbki czosnku
zioła prowansalskie
oliwa z oliwek
sól
świeżo zmielony pieprz








Indyka myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i kroimy w kostkę. Przygotowujemy marynatę z musztardy, posiekanego czosnku, ziół prowansalskich, oliwy z oliwek, odrobiny soli i dużej ilości pieprzu. Fileta marynujemy i odstawiamy do lodówki na 1 godzinę. Makaron gotujemy al dente (wody nie soliłam, bo feta jest dość słona!). Na patelni grillowej smażymy indyka. W dużym rondlu podgrzewamy szpinak, gdy już będzie prawie gotowy kruszymy fetę i dodajemy jogurt. Do masy dodajemy indyka i makaron. Mieszamy i podajemy na podgrzanych talerzach.


Smacznego!


1 komentarz:

  1. Feta, mięso i szpinak to jedno z moich ulubionych połączeń :)

    Pozdrawiam i zapraszam:
    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń